Det er Fru Strøm som skriver i denne bloggen. Jeg bor sammen med familien min i et hus ved elven. Jeg er 39 år og er gift med Herr Strøm. Barna i familien er en gutt på 20 år og en jente på 11 år. Jeg er glad i interiør, hekling/pjoning, hest, familieliv og hytteliv. Det er disse aktivitetene bloggen vil omhandle. Du er velkommen som leser og følger av bloggen min ☺

onsdag 15. juni 2011

Heklet hjerte og vimpelrekke

Hei og hopp ☺ Har i det siste heklet litt småting i fine, flotte farver. Holder også på med et hexagon-teppe, men det tar laaang tid. Greit å ta en pause fra hexagonteppet og lage noe som blir ferdig i en fei ☺
Har laget små hjerter i forskjellige farver og heklet de sammen med en lang luftmaskeremse. Hjertene har jeg heklet på følgende måte:

Begynn med å hekle 2 lm

Hekle 2 fm i andre maske fra pinnen, hekle 1 lm og snu

hekle 2 fm i hver m, 1lm og snu (4m)

hekle 2 fm i første m, 2 fm, 2 fm i siste m, 1lm og snu (6m)

hekle 6 fm, 1lm og snu

hekle 2fm i første m, 4 fm, 2 fm i siste maske, 1 lm og snu (8m)

hekle 8 fm, 1 lm og snu

hopp over 1. maske på omgangen, i 2. m hekler du 1 fm, 1hst og 1 st. I neste maske hekles 1st, 1hst og 1 fm. I neste maske hekles en km og en lm. Hopp over neste maske, så 1 fm, 1 hst og 1 st i neste m. I neste maske hekles 1st, 1hst, 1 fm. I siste maske hekles en km.

Klipp av tråden og fest endene.

Noen sommerlige vimpler frisker opp i stua. Oppskriften kan legges ut hvis dette er ønskelig ☺

Hilsen Marit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails