Det er Fru Strøm som skriver i denne bloggen. Jeg bor sammen med familien min i et hus ved elven. Jeg er 39 år og er gift med Herr Strøm. Barna i familien er en gutt på 20 år og en jente på 11 år. Jeg er glad i interiør, hekling/pjoning, hest, familieliv og hytteliv. Det er disse aktivitetene bloggen vil omhandle. Du er velkommen som leser og følger av bloggen min ☺

torsdag 26. januar 2012

Pure and Original - maling pågår.

Nå har fru Strøm fått testet Pure and Original kalkmaling, i fargen Mineral White.Selv om det står uttrykkelig på nettsiden at man skal bruke grunning, aller helst Pure and Original sin, så bestemte fru Strøm seg for at dette langt ifra var nødvendig. Siden en pensel med naturbust (anbefalt) ikke var å oppdrive her i bygda, bestemte jeg meg for å bruke svamp. Jeg hadde litt vann i malinga og kjørte på, det gikk greit bortsett fra at den rosa malinga fremdeles skinner godt igjennom etter to strøk. Hadde nok vært innmari lurt å bruke hvit grunning først, ikke godt å si hvor mange strøk som må til for å få dette bordet hvitt ! Dette er en dyr maling, faktisk 499 kr for 1 liter (men den skal blandes ut 10% med vann da) så jeg synes det bør bli et bra resultat ;)




Pidestallen var malt i fargen Benhvit fra før, og selv om jeg ikke brukte grunning her heller, ble det ganske bra allerede etter første strøk. Spennende, spennende!


Nå er det bare å vente i 8 timer før jeg kan ta neste strøk. Siden dette er en kalkmaling må man bruke en siler til slutt hvis man vil at malingen skal tåle vann, feks på baderom, fliser, bord man ofte vasker osv. Jeg har ikke kjøpt denne ennå, butikken der jeg kjøpte malinga var tom, men det er vel ikke noe problem å bestille den på nett. Det hører også med til historien at fru Strøm greide å klippe av seg en STOR bit av fingertuppen når hun holdt på med dette prosjektet. Husbonden trodde kanskje det var halve fingeren som var forsvunnet, sannheten er vel at det ble et lite hakk, men guri min som det blødde. Ja, ja, nå er fingeren plastret og ordnet så nå venter jeg egentlig bare på å få ta et nytt malingsstrøk :))

Ønsker dere en flott dag, klem fra fru Strøm

2 kommentarer:

  1. Lykke til med maleprosjektet ditt!!
    Klør litt i fingrene etter å male jeg og,men inne har jeg bare kjedelige ting...som 4 strøk på et skap og noen bordbein...men får vel snart hoppe i det!!
    God helg til deg!!
    klm ingrid l

    SvarSlett
  2. Spennende med denne malingen da;-) Nesten litt for spennende når du mister fingeren....hihi....er jo lov å ta litt i selv om det heldigvis bare ble et kutt;-)

    Takk for koselig hilsen inne hos meg, setter stor pris på at du titter innom!

    Torsdagsklem!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails