Det er Fru Strøm som skriver i denne bloggen. Jeg bor sammen med familien min i et hus ved elven. Jeg er 39 år og er gift med Herr Strøm. Barna i familien er en gutt på 20 år og en jente på 11 år. Jeg er glad i interiør, hekling/pjoning, hest, familieliv og hytteliv. Det er disse aktivitetene bloggen vil omhandle. Du er velkommen som leser og følger av bloggen min ☺

søndag 5. desember 2010

Nytt bloggnavn og pjoning i adventsfarge

Hei! Bloggen min har nå fått navnet Fru Strøms kvardagspussel. Her vil jeg fremdeles skrive om interiør, hekling, hest og andre ting jeg pussler med i hverdagen. Har i det siste hatt fullstendig dilla på pjoning av votter, pulsvarmere og luer. Pjoning er enkelt, raskt og gøy ♥ Prøv du å ☺

Denne lua kan man også hekle lengre og mer baggy.

Heklet disse vottene ekstra store og tovet dem i maskinen. Har ikke tatt bilde etter tovinga, men jeg kan love at de ble tykke og varme ♥ De ble akkurat passe store til hånden min også, snakk om flaks!! De skal brukes når jeg skal kjøre slede med Fyken i vinteren.

Dette er pjonede og tovede ridevotter. Tror nok disse blir gode når jeg skal ut å ri på Fyken i vinter. Oppskrifta fant jeg i den helt nye boka Pjoning i mitt hjerte. En super bok som man bare MÅ ha om man liker å pjone ☺
Ønsker dere en fin ny uke.
Klem fra Fru Strøm

11 kommentarer:

  1. Oj så flink du er da!!! Kjempeflotte!!!! Ønsker deg en flott mandag og en fin uke!! Klemmer Susanne

    SvarSlett
  2. Gratulerer med nytt og et veldig passende navn ;-D
    Det går virkelig unna med pjoninga, flink er du;-)

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  3. Pjoning har jeg aldri prøvd. Må prøves;-)
    Flotte votter.
    Ha ei fin ny uke!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med nytt navn, og forhåpentligvis medlameskap i Nib om ikke så altfor lenge :-)

    Ridevottene var jo geniale da!

    Har vært litt sløv med å kommentere på bloggene rundt omkring i det siste, men jeg er innom og sniktitter jevnlig likevel. Har vært mye trøtt, og da foregår surfinga på mobilen - og der er det så tungvint å kommentere.

    Ønsker deg en fin mandag.

    SvarSlett
  5. Så fine votter og lue! Pjoning har jeg aldri prøvd. Kanskje et nytt prosjekt til etter jul :-)

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  6. Fort et Flott navn du har funnet :) Grattis:)
    Flink med håndarbeid er du og:)
    klem

    SvarSlett
  7. Hei på deg og takk i lige så, du har et aldeles nyydelig hjem du også, helt etter min smak. Tror egentlig ikke at jeg har vært inne hos deg før så jeg skal sette meg ned i kveld og nyte bloggen din.
    Klems fra Lillehammer!

    SvarSlett
  8. Hei ☺
    Takk for så koselig hilsen inne hos meg!
    Så fine ting du viser her.
    Jeg hekler masse, men ikke prøvd meg på pjonting enda. Kanskje jeg må prøve meg en dag?

    Ha en flott kveld
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  9. Så flotte votter, ser gode og varme ut. Jeg har aldri forsøkt pjoning, går mest i strikking her.

    Klem T

    SvarSlett
  10. Gratulerer med nytt navn, passet utrolig godt !!♥
    Nydelige votter, passer godt i denne kulden ;))
    Håper du nyter av herlige ventens dager ,)
    God klem fra meg,
    Anki

    SvarSlett
  11. hei.
    ja gratulere med nytt blogg navn,så koselig,
    å pjone er gøy å ikke minst lett, nesten som å tegne..
    kan tenke meg de vottene ble helskjønne,
    en kan trenge noe godt å varmt nå i kulda,
    fine bilder,
    ønsker deg en god natt,
    natta klem fra sylvia

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails