Det er Fru Strøm som skriver i denne bloggen. Jeg bor sammen med familien min i et hus ved elven. Jeg er 39 år og er gift med Herr Strøm. Barna i familien er en gutt på 20 år og en jente på 11 år. Jeg er glad i interiør, hekling/pjoning, hest, familieliv og hytteliv. Det er disse aktivitetene bloggen vil omhandle. Du er velkommen som leser og følger av bloggen min ☺

tirsdag 6. desember 2011

Pjonet trekk til lampeskjerm og heklet gulvteppe

Hei og hopp :) Må vise frem den "nye" lampen min, en ordentlig julelampe. Jeg lagde et nytt trekk til lampeskjermen ved å pjone i fargene grått og rødt. Pjoning er en form for hekling der man hekler kun kjedemasker. Man kan variere mellom å hekle i fremre og bakre maskebue, da dette gir forskjellig struktur. Hvis lampeskjermen er smalere i toppen tar man bare og feller sammen noen masker slik at trekket blir passende. Jeg heklet et hjerte (oppskrift er lagt ut i bloggen i et tidligere innlegg) som jeg festet på med nåler.  Gulvteppet er heklet i 2 nøster spaghetti-tråd. Det er bare å starte med en ring og øke masker slik at det blir en stadig større sirkel.






Klem fra Fru Strøm :)

2 kommentarer:

  1. Det var kjempefint, så flink du er!

    SvarSlett
  2. Så stilig!! Likte kjempegodt både lampeskjermen og matten jeg!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails