Det er Fru Strøm som skriver i denne bloggen. Jeg bor sammen med familien min i et hus ved elven. Jeg er 39 år og er gift med Herr Strøm. Barna i familien er en gutt på 20 år og en jente på 11 år. Jeg er glad i interiør, hekling/pjoning, hest, familieliv og hytteliv. Det er disse aktivitetene bloggen vil omhandle. Du er velkommen som leser og følger av bloggen min ☺

onsdag 10. mars 2010

Kiste, kiste, kiste og atter kiste

Tenkte jeg skulle vise kistene vi har i huset vårt. Ser ut som jeg har dilla på gamle kister, men egentlig har jeg ikke det. Det har seg slik at mannen min har arvet to kister fra hjemgården sin, og jeg har arvet to kister fra slekten min; dermed ble det fire kister på oss. Jeg hadde også en liten søt kiste som jeg hadde kjøpt på auksjon, men den solgte jeg videre pga plassmangel; angrer litt!
Denne kisten kommer fra min manns slekt. Den er plassert ved ovnen på stua.
Denne kisten har jeg arvet etter moren min, hun hadde fått den fra sin bestemor. Den står på soverommet vårt i mangel av en bedre plass.
Denne kisten har jeg arvet etter moren min. Hun hadde arvet den etter sin mor. Den er stor og rommer utrolig mye :) Jeg synes den er kjempefin:) Den har fått sin plass på loftstuen.
Denne kista har min mann fått fra sine besteforeldre. Jeg synes den er fin med den litt slitte malingen, det er også artig at den er datert 1814. Denne kisten har vi stående på stua.
Klem fra Marit:)

1 kommentar:

  1. For noen flotte kister du har. Fine er de og sikkert også praktiske til oppbevaring.

    Er innom for å takke for at du er med på den lille giveawayen hos meg. Masse hilsen Turid

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails